مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1397 ساعت 14:452018-05-26فرهنگي

یک فیلم در گیلان جنجال به پا کرد


روز گذشته در اوج بی خبری و بازار کساد و رخوت زده سینمای ایران، انتشار خبر ممنوعیت نمایش فیلم فراری، جدیدترین ساخته علیرضا داودنژاد در سینماهای استان گیلان، - خوانندگان این خبر را شگفت زده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شهروند ، اصل خبر این بود: به دلیل اعتراض گیلانیان به محتوای فیلم فراری، اکران این فیلم در سینماهای گیلان به ویژه سینما میرزا کوچک رشت ممنوع شد.

فراری که از تاریخ 23 اسفند 1396 در سینماهای کشور اکران شده ؛ در پی اعتراض مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان گیلان به توهین به مردم این خطه همیشه سبز، از پرده سینما برداشته و فیلم دیگری جایگزین آن شد.

معترضان هرگونه بی حرمتی به قومیت های ایران در سینماهای کشور را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع دستگاه های ذیربط با این گونه آثار شدند.

پخش فیلم فراری نیز در سینماهای رشت با درخواست مسئولان گیلان در همان روزهای نخست لغو شد.

برای کسانی که فیلم فراری را دیده بودند، این اتفاق که تعدادی از مردم رشت با حضور مقابل سینما میرزا کوچک این شهر به ساخت و نمایش فیلم فراری که بازیگر نقش اصلی زن آن کاراکتر یک دختر گیلانی را بازی کرده اعتراض کنند، باورکردنی نبود.

این فیلم با وجود شکست در گیشه، اما از بهترین فیلم های جشنواره دو سال پیش بود که بیشتر به دلیل نگاه منصفانه به یک مسأله حاد و ملت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک فیلم در گیلان جنجال به پا کرد

یک فیلم در گیلان جنجال به پا کرد