مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 10:002018-05-23فرهنگي

بزرگترین شاهکارهای عالم هنر که گم شدند


تنها بخشی از شاهکارهای هنری که قبل از دوره مدرن توسط هنرمندان خلق شده اند امروزه در دسترس هستند و بسیاری از آنها یا ناپدید، دزدیده و یا گم شده اند و یا به دست فراموشی سپرده شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موزه ای را تصور کنید که شامل همه آثار هنری است که تاکنون از دست رفته اند، مطمئنا تعداد آثار چنین موزه ای از آثاری که امروزه در همه موزه های جهان نگهداری می شوند بیشتر خواهد بود.

تنها بخش کوچکی از آثار هنری که توسط هنرمندان پیشامدرن خلق شده اند امروز باقی مانده و دسترس هستند و این درصد درباره آثار هنری دنیای کهن بسیار ناچیزتر هم خواهده بود.

بسیاری از این شاهکارهای هنری قطعا نابود شده اند و سند نابودی آنها در کتاب های تاریخی موجود است، درست مثل برخی از عجایب هفتگانه دنیای باستان و یا مجسمه پیکرهٔ سوار بر اسب اثر لئوناردو داوینچی که از سوی فرانسویان به هنگام اشغال میلان در 1499 هدف گیری و تکه تکه شد؛ و یا اثر نقاشی چرخه عدالت از روخیر فان در ویدن نقاش برجسته هلندی که در بروکسل به آتش کشیده شد.

اما آنچه قوه تخیل ما را بیشتر تحریک می کند آثاری نیستند که بر اثر این وقایع تراژدیک نابود شدند بلکه آثار هنری که گم شدند، دزدیده شدند، پنهان شدند و یا فراموش شدند و ممکن است روزی دوباره به چرخه دنیای هنر بازگردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین شاهکارهای عالم هنر که گم شدند

بزرگترین شاهکارهای عالم هنر که گم شدند