مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 خرداد 1397 ساعت 10:552018-05-22اجتماعي

این هنر فراموش شده را می شناسید؟


رییس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم می گوید: هنر «ماشو بافی» که یکی از میراث های هنری و فرهنگی خلیج فارس است، فراموش شده و نیاز به باز زنده سازی دارد.

- رییس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم می گوید: هنر ماشو بافی که یکی از میراث های هنری و فرهنگی خلیج فارس است، فراموش شده و نیاز به باز زنده سازی دارد.

عبدالرضا دشتی زاده در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت ماشو بافی هنر سنتی روستای کنارسیاه بیان کرد: این عبای پشمی که بیشتر به وسیله ساربان ها بافته می شد، پوششی مناسب برای سفرهای دریایی ملوانان به آفریقا و هند بوده است.

او با بیان اینکه آخرین بافنده ماشو بافی یوسف عبدالله بوده که حدود 20 سال پیش از دنیا رفته است، گفت: با همکاری دهیاری و شورای روستای کنارسیاه با خانواده آخرین ماشو باف جزیره قشم مصاحبه هایی انجام شد.

نمونه ای از این هنر را حلیمه دختر 95 ساله مرحوم عبدالله نشان داد که در بین وسایل قدیمی نگهداری می شد.

به گفته حسن فرزند دیگر عبدالله مرحوم پدرش 20 سال پیش به رحمت خدا رفته است و آنها این حرفه را به صورت خانوادگی انجام می داده اند.

رییس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه متاسفانه تمام وسایل کارگاه کوچک عبا بافی که در این منطقه وجود داشته، از بین رفته است، افزود: این میراث هنری باید در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این هنر فراموش شده را می شناسید؟

این هنر فراموش شده را می شناسید؟