مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 ساعت 15:102018-05-16بين الملل

بان کی مون: خروج آمریکا از برجام پیامی بد به کره شمالی می فرستد


دبیرکل پیشین سازمان ملل تصریح کرد: تصمیم رییس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای با ایران، پیامی بد به کره شمالی منتقل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بان کی مون دبیرکل پیشین سازمان ملل در گفت وگو با شبکه سی ان بی سی به تصمیم اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی و بازگرداندن تحریم ها علیه تهران واکنش نشان داد.

بان کی مون گفت که نسبت به تصویر آمریکا زمانی که قرار است مذاکراتی را با کره شمالی بر سر برنامه هسته ای این کشور آغاز کند، نگران است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته ای، تصریح کرد: تصمیم رییس جمهور ترامپ برای خروج از توافق هسته ای با ایران سابقه خوبی برای اعتبار و قابل اعتماد بودن آمریکا ایجاد نمی کند و این در مذاکرات هسته ای پیش رو با پیونگ یانگ از نظر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مهم خواهد بود.

دبیرکل پیشین سازمان ملل افزود: من شخصا بر این باورم که این اقدام یک پیام بسیار دردسرساز در ارتباط با اعتبار، اعتماد و اتکا به آمریکا به همراه دارد.

کره شمالی از این اقدام چه پیامی دریافت خواهد کرد؟ وی در ادامه گفت: آنها از خود خواهند پرسید که آیا می توانند به رییس جمهور آمریکا اعتماد کنند؟ این اولین سوالی است که رهبر کره شمالی از خود خواهد پرسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بان کی مون: خروج آمریکا از برجام پیامی بد به کره شمالی می فرستد

بان کی مون: خروج آمریکا از برجام پیامی بد به کره شمالی می فرستد