مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1397 ساعت 10:202018-05-14اقتصادي

مازندران به کویرهای ایران اضافه می شود؟


عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مازندران گفت: زیرساخت های مهار آب سطحی در مازندران وجود ندارد.

- بابک مومنی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مشکل مازندران، بحران آب نیست بلکه مشکل نبود متولی در این بخش و مهار آب سطحی است.

وی افزود: در افق سال 1400، تکلیف شده که مازندران باید 40 درصد آب سطحی خود را مهار کند؛ استاندار سابق مازندران در جلسه تودیع خود گفته بود که طی چهار سال گذشته دو نیم درصد افزایش مهار آب سطحی را در مازندران انجام دادیم و اگر قرار باشد هر چهار سال مهار آب سطحی در مازندران تنها دو و نیم درصد افزایش پیدا کند، در افق 1400 ما این میزان را به 15 درصد هم نمی توانیم برسانیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مازندران خاطرنشان کرد: 50 درصد آب سطحی در مازندران مستقیم به دریا ریخته و در این میان بحث سدسازی نیز مطرح می شود اما از آن جایی که زیرساخت های مهار آب سطحی در استان وجود ندارد و همچنین به دلیل نزدیک بودن کوه به دریا امکان سدسازی به حداقل می رسد مهار 40 درصد از آب های سطحی منتفی می شود.

مومنی ادامه داد: در مازندران از گذشته در مسیر حریم رود و در دشت ها آب بندان ها وجود داشته و این درایت پیشینیان را نشان می دهد.

ما در دشت ها راهی به جز آب بندان نداریم و اکنون با مطالعه در کشورهای مترقی مشاهده می شود که وجود همین آب بندان ها از هدر رفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران به کویرهای ایران اضافه می شود؟

مازندران به کویرهای ایران اضافه می شود؟