مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 اردیبهشت 1397 ساعت 13:302018-05-11پزشكي

سونامی سرطان در ایران واژه اشتباهی است/ 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه میزان شیوع سرطان در ایران بیشتر از متوسط جهانی نیست، گفت: بر اساس آمارها میزان شیوع سرطان در ایران 143 مورد در هر صدهزار نفر است که این آمار در مقایسه با آمار کل دنیا که 182 در هر 100 هزار نفر است بیانگر .

- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه میزان شیوع سرطان در ایران بیشتر از متوسط جهانی نیست، گفت: بر اساس آمارها میزان شیوع سرطان در ایران 143 مورد در هر صدهزار نفر است که این آمار در مقایسه با آمار کل دنیا که 182 در هر 100 هزار نفر است بیانگر این است که سرطان در ایران بیشتر از متوسط جهانی نیست و سونامی سرطان واژه اشتباهی است که بر زبان ها افتاده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا ملک زاده در همایش پیشگیری از سرطان روده بزرگ که امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد با تاکید بر اینکه 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند، گفت: اگر بتوانیم به مردم آگاهی دهیم که قادر به پیشگیری از سرطان ها هستند و نسبت به درمان آگاهشان کنیم، گام بزرگی در حوزه سلامت برداشته ایم.

در واقع بخش اعظم مرگ بر اثر سرطان در کمتر از 70 سال رخ می دهد که به آن مرگ زودرس می گویند و این موضوع به عنوان یک معضل، نیازمند پیشگیری و پیگیری است و باید تلاش کنیم مردم به دلیل سرطان دچار مرگ زودرس نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سونامی سرطان در ایران واژه اشتباهی است/ 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند

سونامی سرطان در ایران واژه اشتباهی است/ 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند