مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 اردیبهشت 1397 ساعت 12:302018-05-08سياسي

فرخ رو پارسا که بود و چرا تیرباران شد؟


«روز 18 اردیبهشت 1359 اسفند فرخ رو پارسا، وزیر آموزش و پرورش دولت امیرعباس هویدا به حکم دادگاه انقلاب اسلامی تیرباران شد.

» - روز 18 اردیبهشت 1359 اسفند فرخ رو پارسا، وزیر آموزش و پرورش دولت امیرعباس هویدا به حکم دادگاه انقلاب اسلامی تیرباران شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تاریخ ایرانی نوشت: طبق رای نهایی دادگاه انقلاب اسلامی مرکز که روز 17 اردیبهشت 1359 صادر شد، فرخ رو پارسا به جرم حیف و میل و غارت بیت المال و اشاعه فساد و فحشاء در فرهنگ مملکت با به کار گماردن افراد هرزه در سمت های مهم وزارتی و ترتیب دادن اردوگاه های اختلاطی و زیر پا گذاشتن اخلاق اسلامی، از ائمه کفر و ضلال و از مصادیق روشن مفسدین فی الارض تشخیص داده و مطابق نص صریح قرآن محکوم به اعدام و استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول شد.

این حکم ساعت یک و سی دقیقه بامداد روز 18 اردیبهشت 59 به اجرا درآمد.

روزنامه کیهان روز 28 بهمن 1358 از بازداشت فرخ رو پارسا و همسرش به حکم دادستانی کل انقلاب و توسط پاسداران کمیته منطقه 4 مسجد قبا خبر داد و نوشت: فرخ رو پارسا به اتفاق شوهرش سپهبد شیرین سخن در منزل پسرش واقع در فرمانیه دستگیر شد.

پاسداران که از مدت ها قبل خانه پسر او را تحت نظر داشتند، روز گذشته با آگاهی از ورود پارسا و شوهرش به این خانه، به حکم دادستانی انقلاب وارد خانه شدند و او را به اتفاق شوهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرخ رو پارسا که بود و چرا تیرباران شد؟

فرخ رو پارسا که بود و چرا تیرباران شد؟