مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 اردیبهشت 1397 ساعت 10:102018-05-06بين الملل

حمایت انگلیس از طرح فرانسه برای ایجاد نیروی دفاع اروپایی


یک مقام ارشد انگلیسی گفت، لندن از طرح فرانسه برای تشکیل یک نیروی نظامی اروپایی با هدف حفظ روابط دفاعی قدرتمند با اتحادیه اروپا پس از بریگزیت موافق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فردریک کرزن، معاون مجلس اعیان انگلیس شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت، لندن "بسیار مشتاق حمایت" از طرح امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه برای تشکیل نیرویی است که می تواند به سرعت برای مقابله با بحران ها مستقر شود.

این نیرو موسوم به "ابتکار مداخله اروپا" از سایر همکاری های دفاعی اتحادیه اروپا جدا خواهد بود و این بدان معناست که هیچ مانعی برای انگلیس برای مشارکت در آن پس از خروج از اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت.

کرزن که برای شرکت در نشست وزرای دفاعی اتحادیه اروپا به صوفیه رفته است، گفت: ما بسیار مایل به حمایت از رییس جمهوری ماکرون در این ابتکارعمل هستیم.

مایل به رایزنی با همکاران فرانسوی خود هستیم تا ایده ها را واکاوی کرده و نهایتا به یک سیستم دفاعی و امنیتی اثرگذارتر و مشترک در سراسر اروپا دست یابیم.

25 کشور اتحادیه اروپا دسامبر یک معاهده دفاعی مهم را به امضا رساندند و موافقت کردند تا روی پروژه های نظامی مختلف همکاری کنند اما مشخص نیست که آیا انگلیس پس از ترک اتحادیه اروپا اجازه مشارکت خواهد داشت یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت انگلیس از طرح فرانسه برای ایجاد نیروی دفاع اروپایی

حمایت انگلیس از طرح فرانسه برای ایجاد نیروی دفاع اروپایی