مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1397 ساعت 10:002018-04-29پزشكي

مشاوره ژنتیک یک ضرورت است


امروزه تئوری های بسیاری در مورد علل بروز بیماری های ژنتیکی وجود دارند، اما پزشکان معتقدند که دو فاکتور ژنتیک و محیط زیست همزمان با هم نقش مهمی در بروز و پیشرفت این بیماری ها ایفا می کنند؛ - هرچند چگونگی این اثرگذاری هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، کارشناس مسوول برنامه ژنتیک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان این مطلب، گفت: در حال حاضر میلیون ها نفر در سراسر جهان به بیماری های ژنتیکی مبتلا هستند و وراثت و سابقه خانوادگی مهمترین فاکتور برای پیش بینی خطر ابتلا به بیماری های ژنتیکی است.

محسن رستگار گفت: یک اختلال ژنتیکی با ایجاد ناهنجاری هایی در فاکتورها و عناصر تعیین کننده صفات و ویژگی های ژنتیکی فرد شامل مولکول های دی ان ای ( DNA ) یا ژنوم (توالی ژن ها) ظاهر می شود و این ناهنجاری ها به چهار گروه جهش تک ژنی، چندژنی، تغییرات کروموزومی و میتوکندریال تقسیم بندی می شوند.

او افزود: برخی نژادها، مستعد ابتلا به اختلال های ژنتیکی خاص هستند؛ به گونه ای که ابتلای آنان به این بیماری ها از پیش تعیین شده است.

مسئول برنامه ژنتیک معاونت بهداشتی دانشگاه درباره سهم ازدواج های فامیلی در تولد کودکان مبتلا به بیماری ژنتیکی، ازدواج های فامیلی را در افزایش احتمال و خطر بیماری های ارثی موثر دانست و یادآور شد: در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاوره ژنتیک یک ضرورت است

مشاوره ژنتیک یک ضرورت است