مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1397 ساعت 00:302018-04-28اقتصادي

گوجه سبز خوشمزه ای که برای صاحبش نانی ندارد


معمولاً قیمت نوبرانه ها در ابتدای ورود به بازار بسیار بالاتر از حد معمول است که در مورد گوجه سبز بسیار بالاتر از حد انتظار مردم بود ولی سئوال اینجاست که چقدر از سود فروش این محصول به جیب کشاورزان و تولیدکنندگان آن می رود.

- برداشت این محصول که امسال سطح زیر کشت آن در ابرکوه به 280 هکتار رسیده، از نیمه فروردین آغاز شده است و تا نیمه های اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

گوجه سبز یکی از محصولات نوبرانه شهرستان ابرکوه است که عمدتاً در مناطق فراغه، تیجرد و قسمت هایی از بخش بهمن(روستای بداف) که دارای شرایط خاکی سبک(شنی) است، کشت می شود.

یک تولیدکننده محصول گوجه سبز در ابرکوه می گوید: کشاورزان یک سال تمام مشکلات و سختی ها را برای تولید این محصول و عرضه آن به بازار متحمل می شوند ولی در نهایت سود حاصل از دست رنج آنها نصیب دلالان میوه می شود.

حسن افضلی، یکی از کشاورزان ابرکوهی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که گوجه سبز یکی از محصولات پر آبخواه محسوب می شود، اظهار می کند: با این وجود معمولاً از آنجایی که قرار گرفتن درخت زردآلو در کنار درخت گوجه سبز باعث گرده افشانی و باردهی بهتر محصول می شود، کشاورزان ابرکوهی مبادرت به کشت و تولید این محصول می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوجه سبز خوشمزه ای که برای صاحبش نانی ندارد

گوجه سبز خوشمزه ای که برای صاحبش نانی ندارد