مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 اردیبهشت 1397 ساعت 08:352018-04-27سياسي

شیعه همیشه عقلانی بوده و خواهد ماند


مرجع تقلید و مفسر قرآن ضمن بیان انتقادات و پیشنهادات خود به دست اندرکاران همایش بزرگداشت حکیم زنوزی گفت: عقلانیت از خصائص شیعه امامی است و شیعه از ابتدا عقلانی بوده و خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله العظمی جعفر سبحانی روز پنج شنبه در دومین روز از برپایی همایش حکیم طهران که در قم و در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد با تقدیر از برپایی این همایش گفت: همین نکوداشت ها می تواند مراتب عقلانی ما را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه عقلانیت از خصائص شیعه امامی است و شیعه از ابتدا عقلانی بوده و خواهد بود، عنوان کرد: ائمه(ع) همواره مسئله عقلانیت را برای ما تذکر داده اند که نمونه آن، روایت جنود عقل است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: در منابع فقهی نیز علمای اهل سنت، اجتهاد را از عوامل تشریع بر شمرده اند و عقل را جزء منابع نمی دانند و به جای آن قیاس آورده اند؛ آنان عقل را جزء ائمه اربعه نیاورده اند ولی عقل از دید ما موضوعیت دارد.

این مفسر قرآن بیان کرد: عقل یکی از حجج الهی در فقه و عقائد است اما می بینیم در کتب اصول بابی به نام حجیت عقل نیست و حتی شیخ انصاری در رسائل، آن را در حاشیه قرار داده است؛ در حالی که باید برای حجیت عقل، فصل جداگانه باشد و عقل عملی و نظری و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیعه همیشه عقلانی بوده و خواهد ماند

شیعه همیشه عقلانی بوده و خواهد ماند