مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1397 ساعت 13:152018-04-25سياسي

خلاقیت در دوزبانه ها بیشتر است


برنامه ای با عنوان جایگاه حقوق اقوام و زبان مادری به همت انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه زنجان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن عشایری، عصب شناس و استاد دانشگاه در این برنامه که به میزبانی سالن شریعتی دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به حالاتی که در دو زبانه گی وجود دارد، افزود: زبان تنها محرکی است که می تواند به اطلاعات شکل دهد و نه تنها اطلاعات را ضبط می کند، بلکه در آن دخل و تصرف کرده و از آن بهره نیز می برد و گاهی به قدری از واقعیت دور می شود که دیگر نمی توانیم مفهوم را بیابیم و می توان گفت زبان می تواند دگرگونی پاتالوژیک داشته باشد.

وی با تعریف دو زبانه گی، یادآور شد: مفهوم دو زبانه گی را به کسی اطلاق می کنیم که از لحاظ رمزگردانی، بشنود، درک کند، بنویسد و بتواند در برابر پرسش پاسخ گو باشد.

این روان شناس عصبی با اشاره به اینکه برخی از دو زبانی ها می توانند زودهنگام رخ دهند و این افراد از بچگی به دلیل مهاجرت با زبان دومی آشنایی پیدا می کنند، خاطرنشان کرد: برخی از افراد نیز ممکن است در نوجوانی با زبان دوم آشنایی پیدا کنند.

بر اساس تحقیقات بر روی افراد دوزبانه به خصوص در افرادی که زودهنگام با زبان دوم آشنا نشدند، تحقیقات نشان داد که ساختار مغزی افرادی که در کودکی با زبان دوم آشنا شدند کاملا متفاوت از کسانی است که در نوجوانی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلاقیت در دوزبانه ها بیشتر است

خلاقیت در دوزبانه ها بیشتر است