مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 فروردین 1397 ساعت 15:012018-04-12پزشكي

متخصص پزشکی ورزشی تشریح کرد تأثیر مهم ورزش در پیش گیری و درمان پوکی استخوان


پوکی استخوان جزو بیماری های شایع دوره سالمندی است که با شکستگی استخوان در مواقع غیرمعمول بروز می کند؛ورزش کردن از راه های مهم درمان پوکی استخوان است که در افراد مسن از سقوط و شکستگی جلوگیری می کند.

- امیرحسین عابدی یکتا متخصص پزشکی ورزشی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان "، گفت: پوکی استخوان یکی از شایع ترین بیماری های دوره سالمندی است که با شکستگی استخوان در مواقع غیرمعمول بروز می کند و اغلب هیچ علامتی پیش از ایجاد شکستگی ندارد.

وی در ادامه افزود: ما باید برای افراد سالمند به فکر راه های پیشگیری یا جلوگیری از پوکی استخوان باشیم که برای این کار چند راه وجود دارد؛ دارو درمانی یکی از روش هایی است که می توان با تجویز پزشک بیمار را مداوا کرد.

عابدی یکتا اظهار داشت: ورزش کردن از راه های مهم درمان پوکی استخوان است که در افراد دارای سنین بالا از سقوط و شکستگی جلوگیری می کند درنتیجه طول عمر افراد و کیفیت زندگی شان بالاتر می رود.

متخصص پزشکی ورزشی انجام ورزش های هوازی 3 تا 5 روز در هفته به مدت نیم ساعت به همراه ورزش های قدرتی با استفاده از وزن بدن به مدت دو روز در هفته نیز از راه های مهم جلوگیری از شکستگی به دلیل پوکی استخوان محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص پزشکی ورزشی تشریح کرد تأثیر مهم ورزش در پیش گیری و درمان پوکی استخوان

متخصص پزشکی ورزشی تشریح کرد تأثیر مهم ورزش در پیش گیری و درمان پوکی استخوان