مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 فروردین 1397 ساعت 12:102018-04-10پزشكي

رابطه لذت بخشی موادمخدر با آسیب به مغز


مواد مخدر و محرک براساس میزان لذت شان باهم فرق دارند و هرچه میزان لذتی که در فرد ایجاد می شود بیشتر باشد، به همان ترتیب میزان آسیب هم بیشتر خواهد بود، - بنابراین مواد محرک بیشترین آسیب را به مغز وارد می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مجید محمدپور درباره اثرات مواد مخدر بر روی مغز افراد گفت: موادمخدر و محرک به طور مستقیم و غیر مستقیم با سرازیرکردن مقادیر زیادی از دوپامین، مدار احساس لذت در مغز را هدف قرار می دهند.

وی ادامه داد: دوپامین یک فرستنده عصبی است که در قسمت هایی از مغز که حرکات بدن انسان، احساسات، درک و شناخت، انگیزه و احساس لذت و سرخوشی را تنظیم می کند وجود دارد.

تحریک شدن بیش از اندازه این سیستم باعث می شود که فرد از رفتارهای عادی خود احساس لذت کند، حالت های سرخوشی و نشئگی که مصرف کنندگان مواد خواستارآن هستند به این ترتیب در مغز آنان ایجاد شده و به آنان یاد می دهد تا مصرف مواد را تکرار کنند .

این روانپزشک یادآور شد: همچنین هر زمان که این مدار لذت احساس رضایت و سرخوشی را در مغز ایجاد می کند، مغز متوجه می شود که رویداد مهمی در حال رخ دادن است که باید آن را به خاطر بسپارد و به فرد یاد می دهد که بدون توجه و فکر کردن به آن، این عمل را همانند رفتارهای ضروری تکرار کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه لذت بخشی موادمخدر با آسیب به مغز

رابطه لذت بخشی موادمخدر با آسیب به مغز