مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 فروردین 1397 ساعت 09:352018-04-05اقتصادي

تجارت اسب ممنوع نیست/ رعایت ضوابط بین المللی خط قرمز


رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد که صنعت اسب از جمله صنایع اشتغالزا و درآمدزا در جهان محسوب می شود و تجارت آن به شرط رعایت ضوابط بین المللی که خط قرمز محسوب می شود، - مشکلی ندارد چرا که اسب های ایرانی ژن خوبی دارند و در جهان شهره هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پرورش و تجارت اسب در جهان از رونق بالایی برخوردار است و سالانه میلیاردها دلار گردش مالی در این زمینه وجود دارد و ایران با وجود داشتن ژن های بسیار خوب در این زمینه که می توان به اسب عرب ایران، اسب ترکمن، اسب خزر، اسب کردی، اسب قره باغ و .

اشاره کرد جزو واردکنندگان این حیوان به شمار می رود و سهم قابل توجهی در صادرات ندارد.

چرا که بر اساس آمار رسمی موجود در زمینه تجارت محصولاتمختلف در زمینه کشاورزی سالانه حدود 50 تا 60 میلیون دلار انواع حیوانات زنده به کشور وارد می شود که بخش بزرگی از آن به واردات اسب اختصاص دارد.

البته در سال های گذشته واردات اسب با محدودیت ها و سختگیری های بسیاری از سوی سازمان دامپزشکی مواجه شده بود و اعتراض برخی واردکنندگان را در پی داشت.

علیرضا رفیعی پور - رییس سازمان دامپزشکی - درباره وضعیت پرورش و تجارت اسب در ایران و جهان این گونه به ایسنا توضیح داد: باید به اسب به عنوان یک صنعت بسیار مناسب در حوزه اشتغال، تجارت، درآمدزایی و حتی رفاه و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت اسب ممنوع نیست/ رعایت ضوابط بین المللی خط قرمز

تجارت اسب ممنوع نیست/ رعایت ضوابط بین المللی خط قرمز