مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 فروردین 1397 ساعت 17:552018-03-22سياسي

پیام نوروز ارتقای صلح و همبستگی بین نسل های مختلف در سطوح ملی و بین المللی است


مراسم روز بین المللی نوروز همزمان با روز آغاز سال جدید هجری شمسی (21 مارس) در سازمان منع سلاح های شیمیایی در لاهه برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این مراسم که به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند و همراهی سفارتخانه های قزاقستان، هند، افغانستان و دبیرخانه سازمان منع سلاح های شیمیایی برگزار شد و تعداد زیادی از سفرا، دیپلماتها و کارکنان سازمانهای بین المللی مقیم لاهه حضور داشتند، احمد اوزومجو دبیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران و سفرای هند و افغانستان دیدگاه های خود را در خصوص روز بین المللی نوروز بیان کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند در سخنان خود تاکید کرد: امروز ما به صدها میلیون نفر از مردم در سراسر جهان می پیوندیم که نوروز را به عنوان سرآغازی دوباره جشن می گیرند.

سفیر کشورمان افزود: نوروز بخشی از میراث فرهنگی ماست که به 3000 سال قبل باز می گردد.

بر همین اساس در سال 2009 نوروز در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو قرار گرفت و این آیین باستانی رسما مورد شناسایی بین المللی قرار گرفت.

همچنین در سال 2010 به ابتکار چندین کشور که نوروز را به عنوان یک جشن آبا و اجدادی، روز اول بهار و زنده شدن مجدد طبیعت جشن می گرفتند، سازمان ملل متحد روز 21 مارس را به عنوان روز بین المللی نور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام نوروز ارتقای صلح و همبستگی بین نسل های مختلف در سطوح ملی و بین المللی است

پیام نوروز ارتقای صلح و همبستگی بین نسل های مختلف در سطوح ملی و بین المللی است