مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 اسفند 1396 ساعت 13:052018-03-14ورزشي

چهارشنبه سوری آیینی، تحریف و به فاجعه کشیده شده است


بازی های زیبای سنتی و آیینی را برای جوانان در جامعه احیاء کنیم، چرا که بسیاری از این سنت ها و بازی ها دارای فواید مثبتی بود و در جامعه همدلی و صمیمت را رواج می داد.

- یکی از اساتید دانشگاه گفت: بازی های زیبای سنتی و آیینی را برای جوانان در جامعه احیاء کنیم، چرا که بسیاری از این سنت ها و بازی ها دارای فواید مثبتی بود و در جامعه همدلی و صمیمت را رواج می داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استاد محمد قاضی شامگاه سه شنبه در سیصد و پازدهمین نشست از جلسات بنیاد قم پژوهی با موضوع بازی های قدیم قم در مجتمع آموزش عالی طلوع مهر عنوان کرد: در فرهنگ لغت فارسی، کلمه بازی برابر با سرگرمی، مشغولیت، تفریح، کار و ورزش و آمده است.

مولف کتاب کنایات و لغات قم افزود: بازی ها به طور عام دارای یک بار فرهنگی هستند؛ بازی های بومی، قبیله ای، محلی و سنتی ایرانی و قمی علاوه بر بار فرهنگی، از جذابیت و تنوع بالایی نیز برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: به واسطه شرایط اقلیمی در کشور، هر منطقه ای دارای بازی های خاص خود است اما به طور کلی بازی های ایرانی دارای برخی ویژگی های مشترک هستند.

قاضی بیان کرد: ما حتی دارای آیین های زیبایی بودیم که یا به تحریف کشیده شد و یا به دست فراموشی سپردیم در حالی که زیبایی های خاصی را به همراه داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارشنبه سوری آیینی، تحریف و به فاجعه کشیده شده است

چهارشنبه سوری آیینی، تحریف و به فاجعه کشیده شده است