مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 اسفند 1396 ساعت 10:152018-03-04پزشكي

رخداد سالانه حدود 110 هزار مورد سرطان در کشور/87 درصد مبتلایان سیگاری هستند


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر سال حدود 110 هزار مورد سرطان در ایران اتفاق می افتد که نسبت به متوسط دنیا و کشورهای همسایه بسیار کمتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا ملک زاده در نشست علمی بررسی مطالعات سرطان در ایران و جهان در شیراز اظهار کرد: علت 30 درصد از سرطان ها مصرف سیگار و الکل، 30 درصد بر اثر چاقی، 15 تا 20 درصد بر اثر عفونت ها، 15 تا 16 درصد اختلالات هورمونی و دو درصد ناشی از شغل افراد است.

وی افزود: 87 درصد کسانی که مبتلا به سرطان می شوند، سیگاری هستند.

وی علت اصلی سرطان های مری و معده در ایران را مصرف سیگار، قلیان، ناس، تریاک و مشتقات آن، آب غیربهداشتی و غیرلوله کشی، بهداشت پایین دهان، چاقی و نداشتن تحرک بدنی، فقر اقتصادی، آلودگی هوای داخل خانه و شهرهای بزرگ، چای و نوشیدنی های داغ، عوامل ژنتیکی، مصرف گوشت قرمز کبابی، غذاهای کبابی، سرخ شده، شور و مانده اعلام کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، گفت: در تحقیقات مشخص شده سرطان مری، معده، مثانه و پانکراس بر اثر مصرف سیگار و دخانیات، ایجاد می شود و عواملی مانند استرس و کم خوابیدن هم در ابتلای افراد به سرطان نقش دارد.

دکتر ملک زاده سرطان مری و پانکراس را سرطان هایی معرفی کرد که بیشترین آمار مرگ و میر را دارند و تاکید کرد: باید سال های آینده مط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رخداد سالانه حدود 110 هزار مورد سرطان در کشور/87 درصد مبتلایان سیگاری هستند

رخداد سالانه حدود 110 هزار مورد سرطان در کشور/87 درصد مبتلایان سیگاری هستند