مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 اسفند 1396 ساعت 10:002018-03-03پزشكي

دیر مراجعه کردن از عوامل اصلی مرگ در سرطان سینه


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر یکی از مهم ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص سرطان پاپ اسمیر آموزش راه های ابتلا و شناخت آن است که در تمامی مراکز سلامت معاینه و آموزش نحوه خودآزمایی به بانوان به صورت رایگان صورت می گیرد.

- سید سعید اسکویی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه سرطان سینه در بانوان در رتبه اول ابتلا قرار دارد، اظهار کرد: این نوع از سرطان جزء شایع ترین انواع سرطان در بانوان است.

وی با بیان اینکه براساس آخرین آمار سالانه یک هزار و 600 مورد جدید سرطان در استان ثبت می شود، افزود: متأسفانه مرگ ومیر در سرطان سینه زیاد است که یکی از علت های اصلی آن می تواند دیر مراجعه کردن باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اعلام اینکه بهترین زمان غربال گری 30 سال به بالا است، گفت: افراد 40 سال به پایین باید هر 2 سال یک بار و افراد بالای 40 سال نیز باید سالانه یک بار اقدام به دادن آزمایش و تست سرطان سینه کنند.

این مسئول اضافه کرد: افرادی که بستگان درجه یک آن ها از جمله مادر و خواهر مبتلا به سرطان پستان شده اند، لازم است مراقبت های بیشتری داشته و سالانه یک بار ماموگرافی و آزمایش های لازم را انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیر مراجعه کردن از عوامل اصلی مرگ در سرطان سینه

دیر مراجعه کردن از عوامل اصلی مرگ در سرطان سینه