مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 اسفند 1396 ساعت 10:512018-02-27پزشكي

دکترای تخصصی روانشناسی مطرح کرد کاهش سن ابتلا به زوال عقل با یادگیری زبان دوم


دکترای تخصصی روانشناسی با اشاره به اینکه یادگیری زبان دوم در کاهش سن ابتلا به زوال عقل مؤثر است، گفت: همچنین این مسأله توانایی های شناختی فرد را افزایش می دهد.

- ناهید حاجی سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان "، در ارتباط با یادگیری زبان انگلیسی اظهارداشت: یادگیری زبان دوم می تواند سن ابتلا به زوال عقل را به تاخیر اندازد بنابراین توجه به این موضوع می تواند نتایج موثری به همراه داشته باشد.

وی گفت: محققان به این نتیجه رسیده اند که یادگیری زبان دوم، توانایی های شناختی فرد را افزایش می دهد و به همین علت از کاهش توانایی های شناختی مربوط به افزایش سن تا حدودی جلوگیری کند.

دکترای روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی ادامه داد: دون در نظر گرفتن سن شروع یادگیری زبان دوم، دوزبانگی منافع خود را دارد و حتی دو زبانه های دیر هنگام از منافع آن بهره مند می شوند.

حاجی سلیمانی بیان داشت: دو زبانگی یکی از عوامل محیطی است که در کنار عواملی چون تحصیلات، وضعیت شغلی، و اشتغال ذهنی و فعالیت جسمی می تواند شروع نشانه های بیماری دمانس یا زوال عقل را به تعویق اندازد.

حاجی سلیمانی گفت: برای آزمودن این نظریه، محققان گزارش های پزشکی بیماران دو زبانه و یک زبانه ای را که به انواعی از دمانس مبتلا بودند بررسی کردند و متوجه شدند، حتی در بیمارانی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکترای تخصصی روانشناسی مطرح کرد کاهش سن ابتلا به زوال عقل با یادگیری زبان دوم

دکترای تخصصی روانشناسی مطرح کرد کاهش سن ابتلا به زوال عقل با یادگیری زبان دوم