مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 اسفند 1396 ساعت 13:552018-02-22بين الملل

بان کی مون: مذاکرات دو کره روزنه امیدی باز کرده که باید ادامه یابد


دبیرکل سابق سازمان ملل تاکید کرد، مذاکرات میان دو کره که در جریان بازی های المپیک زمستانه آغاز شد باید ادامه پیدا کند تا منجر به سازش، صلح و خلع سلاح اتمی کره شمالی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بان کی مون که 10 سال به عنوان دبیرکل سازمان ملل خدمت کرده و پیش از آن نیز وزیر امور خارجه کره جنوبی بوده در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: جو سازش کنونی باید با مشارکت دائمی مقامات هر دو کره تغذیه شود.

وی افزود: آمریکا نیز می تواند با مشارکت با کره شمالی همانطور که مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی پیشنهاد داده نقش مهم و حیاتی را در این روند ایفا کند.

دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا قرار بود در جریان سفر به کره جنوبی برای شرکت در بازی های المپیک زمستانه نشستی تاریخی با مقامات کره شمالی داشته باشد اما دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در آخرین لحظه این دیدار را لغو کرد.

بان کی مون ارزیابی های آنتونیو گوترش، دبیرکل کنونی سازمان ملل درخصوص وضعیت شبه جزیره کره که در آن گفته بود در حال حاضر جدی ترین و اصلی ترین چالش محسوب می شود را بازگو کرد و گفت: مشارکت کره شمالی در بازی های المپیک پیونگ چانگ امیدها و انتظاراتی را در سراسر جهان به وجود آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بان کی مون: مذاکرات دو کره روزنه امیدی باز کرده که باید ادامه یابد

بان کی مون: مذاکرات دو کره روزنه امیدی باز کرده که باید ادامه یابد