مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 بهمن 1396 ساعت 11:152018-02-16ورزشي

صعود جانباز ماکویی به قله کلیمانجارو در آفریقا


محمد حبیب زاده جانباز 70 درصد شهرستان ماکو موفق شد با اقتدار قله کلیمانجارو در آافریقای جنوبی را فتح کند.

- حسن احمدی رییس اداره ورزش و جوانان ماکو در گفت و گو با ایسنا گفت: محمد حبیب زاده که از مردان عرصه جنگ، ایثار و افتخار ماکویی ها است، بمناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران موفق شد با اقتدار قله 5895 متری کلیمانجارو در آفریقای جنوبی را فتح کرده و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر فراز این قله به اهتزاز در آورد.

رییس اداره ورزش و جوانان ماکو اظهار کرد: مراسم بدرقه در جهت اعزام این جانباز ماکویی در تاریخ 14 بهمن سال جاری با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و سایر مسئولین به تانزانیا برگزار شد که بعد صعود و فتح این قلعه بزرگ در آفریقا امروز به وطن خود بازخواهدگشت.

گفتنی است حبیب زاده یکی از تخریب چی های میدان مین بود که در اثر انفجار مین از ناحیه دو دست، چشم و پا آسیب دیده و هر دو دست وی از ناحیه مچ قطع شد و پای راستش نیز ناشی از ترکش ها آسیب دیده است.

وی قله های زیادی را تاکنون فتح کرده، قله هایی که شاید تا قبل از مجروح شدنش اصلا به فکر فتح کردن آنها نبود؛ حبیب زاده باور دارد که معلولیت محدودیت نیست، به همین دلیل تاکنون خودش را نباخته و آنقدر برای ادامه زندگی اش مصمم است، که این روزها برای فتح قله های هف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعود جانباز ماکویی به قله کلیمانجارو در آفریقا

صعود جانباز ماکویی به قله کلیمانجارو در آفریقا