مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 بهمن 1396 ساعت 08:362018-02-06پزشكي

در گفت وگو با فارس مطرح شد کودکان در چه سنی می توانند زبان دوم را بیاموزند؟


دکترای تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی با اشاره به زمانی که کودکان می توانند زبان دوم بیاموزند، گفت: یادگیری زبان مستلزم انواع گوناگونی از معلومات و محاسبات است که با ساختارهای مغزی متفاوتی حمایت می شود.

- ناهید حاجی سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان "، در ارتباط با دوران حساس یادگیری زبان دوم گفت: این دوران زمانی است که ساختار مغز حساسیت خاصی به داده های محیطی دارد و لازم بوده که مورد توجه والدین و خانواده ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: خارج از این دوران مقدار داده هایی که برای ایجاد تغییر در مغز مورد نیاز است، به طور چشمگیری افزایش می یابد.

دکترای تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی یادآور شد: تصور عموم بر این است که اگر کودکان قبل از بلوغ در معرض زبان دوم قرار گیرند، می توانند زبان دوم را در حد زبان مادری بیاموزند.

حاجی سلیمانی گفت: تصور رایج دیگر این محدوده زمانی را قبل از 7 سالگی در نظر می گیرد.

با این وجود چنین اظهاراتی تا حدودی ساده انگارانه است، زیرا جنبه های مختلف زبان آموزی را که ممکن است دوران حساس متفاوتی داشته باشند در نظر نمی گیرند.

وی گفت: یادگیری زبان مستلزم انواع گوناگونی از معلومات و محاسبات است (درک شنیداری و یادگیری قوانین انتزاعی)، که با ساختارهای مغزی متفاوتی حمایت می شوند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در گفت وگو با فارس مطرح شد کودکان در چه سنی می توانند زبان دوم را بیاموزند؟

در گفت وگو با فارس مطرح شد کودکان در چه سنی می توانند زبان دوم را بیاموزند؟