مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 بهمن 1396 ساعت 03:012018-02-04سياسي

محمد علی بابایی تلاش برای ایفای نقش ژاندارمی


در همان زمان که شاه مشغول خرید جنگ افزار و سلاح بود و البته به کارگیری آن نیز مستلزم آموزش مستشاران آمریکایی بود، بسیاری از کشورها در عرصه های علمی و صنعتی سرمایه گذاری کردند و توانستند بعدها نتایج مطلوب آن را به دست آورند.

- در عرصه ی سیاست خارجی و روابط میان دولت ها، عدم توازن قدرت و نبود شرایط یکسان در روابط متقابل موجبات استفاده ی حداکثری و در بسیاری از موارد سوء استفاده ی طرف قوی تر از منابع و امکانات و ظرفیت های طرف مقابل می شود.

رژیم دست نشانده و وابسته ی پهلوی نیز در سال های حکومت بر ایران عملاً به عامل اجراکننده ی استراتژی های ترسیم شده از سوی قدرت های مستکبر تبدیل شده بود، به خصوص در دوره ی پهلوی دوم و بعد از جنگ جهانی دوم و افول تدریجی قدرت 2 کشور شوروی و انگلستان و ایجاد فضای بهتر برای ایالات متحده ی آمریکا برای تسلط بیشتر بر جهان.

محمد رضا شاه روزبه روز به آمریکا نزدیک تر و وابسته تر می شد و مجری اول سیاست های امپریالیستی این کشور در منطقه ی غرب آسیا، یعنی خاورمیانه، شده بود.

این موضوع در برهه های زمانی مختلف دارای تغییرات و فراز و نشیب هایی می شد، چرا که هرکدام از رؤسای جمهور آمریکا برای خود دکترین مشخصی در عرصه ی بین الملل داشتند و متناسب با آن حکام وابسته به خود را در سراسر جهان به انجام اقداماتی در آن چارچوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمد علی بابایی تلاش برای ایفای نقش ژاندارمی

محمد علی بابایی تلاش برای ایفای نقش ژاندارمی