مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 بهمن 1396 ساعت 10:402018-02-03پزشكي

رتبه دوم ابتلا به سرطان معده در اردبیل/ 4 طرح مطالعاتی در حوزه سرطان اجرایی می شود


رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: استان اردبیل در ابتلا به سرطان معده رتبه دوم کشور را دارد اما در مجموع کلیه سرطان ها جایگاه سیزدهم را داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قدرت اخوان اکبری در بازدید از بیمارستان امام رضای اردبیل اظهار کرد: در بحث سرطان گوارش اعم از معده و مری آمار مبتلایان استان اردبیل بالاست اما به نسبت میانگین کشوری رقم نگران کننده ای به نظر نمی رسد و به هیچ وجه عنوان سونامی سرطان را در اردبیل قبول نداریم.

وی با بیان اینکه در کشورمان از هر 100 هزار نفر 130 نفر مبتلا به سرطان هستند، خاطرنشان کرد: این میانگین در برخی از کشورها 600 تا 700 مورد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه علاوه بر راه اندازی مرکز غربالگری سرطان و همچنین رادیوتراپی در اردبیل مرکز تحقیقات گوارش در این استان راه افتاده است، اظهار کرد: چهار طرح تحقیقاتی بزرگ در سطح ملی و منطقه ای در اردبیل در حال انجام است که در مدت 10 سال و با پوشش جمعیتی 26 هزار نفر انجام می شود که سعی بر این است تا روی باکتری های عامل ایجاد زخم معده و همچنین تاثیرگذاری آسپرین در کاهش سرطان معده بررسی های جامع انجام شود.

اخوان اکبری گفت: در سالجاری 5 هزار نفر در قالب این طرح در استان اردبیل تحت پوشش این مطالعات و تحقیقات قرار گرفته اند و در طول 10 سال این کار ادامه یافته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه دوم ابتلا به سرطان معده در اردبیل/ 4 طرح مطالعاتی در حوزه سرطان اجرایی می شود

رتبه دوم ابتلا به سرطان معده در اردبیل/ 4 طرح مطالعاتی در حوزه سرطان اجرایی می شود