مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 بهمن 1396 ساعت 09:502018-01-27پزشكي

سرطان در ایران؛ سیر طبیعی یا سونامی؟


رییس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار ابتلا به سرطان در کشور، گفت: از چند سال گذشته در سند توسعه شبکه مراقبت سرطان که در قالب طرح آمایش سرزمینی سرطان تدوین شد، - مشخص کرده ایم که تا سال 1404در هر منطقه چه میزان امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مرتبط با تشخیص و درمان سرطان نیاز داریم.

دکتر علی مطلق در گفت گو با ایسنا، از بروز سالانه بیش از 100 هزار مورد ابتلای جدید به سرطان در کشور خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمارها میزان ابتلا به سرطان در مردان ایرانی 173 نفر به ازای هر 100 هزار نفر و در زنان 137 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است.

همچنین شایع ترین سرطان ها در ایران در میان زنان سرطان پستان است که به ازای هر 100 هزار نفر، 31 نفر به این نوع سرطان مبتلا می شوند و سرطان معده نیز بالاترین بروز را در میان مردان ایرانی دارد و حدود 22 نفر از هر 100 هزار نفر در مردان کشورمان به این سرطان مبتلا می شوند.

در عین حال باید توجه کرد که بر اساس آخرین برآوردها به طور کلی سالانه 50 هزار نفر در ایران به دلیل سرطان فوت می کنند.

سرطان؛ سیر طبیعی یا سونامی؟ مطلق با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره بروز سونامی سرطان در کشور، گفت: باید توجه کرد که کشورهایی که دوران تغییرات هرم سنی جمعیت شان را در دهه های گذشته تجربه کرده اند و اکنون هرم جمعیتی پایداری دارن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان در ایران؛ سیر طبیعی یا سونامی؟

سرطان در ایران؛ سیر طبیعی یا سونامی؟