مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1396 ساعت 14:002018-01-24بين الملل

کمک مالی پنتاگون به برخی واحدهای امنیتی افغانستان با وجود نقض حقوق بشر


ارتش آمریکا به برخی از واحدهای پلیس و نیروهای امنیتی افغانستان کمک می کند که حتی مقامات آمریکایی هم می دانند که اعضای آنها به طور گسترده مرتکب نقض حقوق بشر می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارش منتشر شده به نقل "اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان" موسوم به "سیگار"، که در ماه ژوییه به صورت محرمانه در اختیار کنگره آمریکا قرار گرفته است، پنتاگون بارها استثناها و معافیت از قانون برای نیروهای امنیتی خارجی که اسناد نقض گسترده حقوق بشر توسط آنها موجود است، قائل شده است.

برای نمونه پنتاگون در سال 2013 در اختصاص کمک مالی به 12 واحد امنیتی نیروهای افغانستان که موارد نقض آشکار حقوق بشر داشته اند، از قانون Leahy چشم پوشی کرده است.

قانون yLeah مربوط به قوانین حقوق بشر ایالات متحده است که وزارت امور خارجه و وزارت دفاع ایالات متحده را از ارائه کمک نظامی به واحدهای امنیتی خارجی که مرتکب نقض حقوق بشر شده اند، ممنوع می کند.

در همین راستا درباره 8 مورد از 9 واحد معرفی شده برای دریافت کمک مالی از سوی آمریکا در سال 2014 از بند "معافیت از اجرای برخی قوانین" (notwithstanding) استفاده شده است.

این معافیت ها در دوران وزارت چاک هاگل و اشتون کارتر وزرای دفاع پیشین آمریکا اعمال شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک مالی پنتاگون به برخی واحدهای امنیتی افغانستان با وجود نقض حقوق بشر

کمک مالی پنتاگون به برخی واحدهای امنیتی افغانستان با وجود نقض حقوق بشر