مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1396 ساعت 15:502018-01-21بين الملل

مصر: حمله ترکیه به عفرین نقض حاکمیت ارضی سوریه است


وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد، عملیات نظامی ترکیه در عفرین نقض حاکمیت ارضی سوریه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از النشره، وزارت خارجه مصر ضمن مخالفت با عملیات نظامی ارتش ترکیه در شهر عفرین در شمال غرب سوریه، این اقدام را مورد جدیدی از نقض حاکمیت ارضی سوریه خواند که تلاش ها برای حل سیاسی بحران این کشور و مبارزه با تروریسم در سوریه را تضعیف می کند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه ای تأکید کرد، موضع مصر درمورد مخالفت با راه حل نظامی ثابت است؛ راه حلی که سبب رنج و مشقت مردم سوریه می شود.

قاهره از همه اقشار مردم سوریه خواست با هدف حفظ تمامیت ارضی این کشور در روند مذاکرات سیاسی جامع مشارکت کرده و منافع جناح خاصی را در این مذاکرات در نظر نگیرند.

پیش از این، وزیر امور خارجه فرانسه خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره عملیات ترکیه در عفرین سوریه شد.

در همین حال، صدها تن از کرده ها و حامیانشان در چندین شهر در سراسر اروپا دست به راهپیمایی زده و علیه اقدامات نظامی ترکیه در عفرین اعتراض کردند.

در حالی که ارتش ترکیه عملیات هوایی و تحرکات زمینی خود را در اطراف عفرین سوریه ادامه می دهد، یک منبع در وزارت خارجه سوریه ادعاهای ترکیه مبنی بر اینکه دمشق را در جریان عملیات نظامی نیروهای خود در عفرین قرار داده، تکذیب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصر: حمله ترکیه به عفرین نقض حاکمیت ارضی سوریه است

مصر: حمله ترکیه به عفرین نقض حاکمیت ارضی سوریه است