مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1396 ساعت 15:352018-01-11دانش

از کاربرد علم ریاضی در جامعه چه می دانیم؟


عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: علم ریاضی به صورت غیرمستقیم در حل بسیاری از مسائل و معضلات جامعه کاربرد دارد، اما مردم نمی دانند که چگونه از این دانش در زندگی خود استفاده کنند.

- دکتر مجید میرزاوزیری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن بان این مطلب اظهار کرد: مشکلی که در رشته ریاضی وجود دارد، این است که این علم به صورت مساله محور تدریس نمی شود؛ درواقع در تدریس ریاضی تنها اطلاعاتی از دانش ریاضی می دهند و سوالی در رابطه با آن دانش مطرح می کنند تا دانش آموزان به آن سوالات پاسخ دهند.

مسیر یادگیری ریاضی به سمت امتحان است یعنی امتحان سوار بر یادگیری شده است، در صورتی که اگر آموزش ریاضی مساله محور باشد، ما می توانیم سوالاتی را برای افراد در زندگی ایجاد کنیم که به دنبال یافتن پاسخ موردنظر بروند و به این نتیجه برسند که ریاضی دانش مناسبی برای حل آن سوال است.

وی، وضعیت اشتغال رشته ریاضی در جامعه نامطلوب دانست و اضافه کرد: مشاغلی که یک ریاضی دان می تواند در جامعه داشته باشد، محدود است، به عنوان مثال دانشجویی که در رشته ریاضی تحصیل می کند، تنها به واسطه دانش ریاضی خود می تواند تدریس کند و فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی انجام دهد که این زمینه شغلی نیز به دلیل کاهش تعداد دانش آموزان رشته ریاضی به مراتب کمتر و اشباع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از کاربرد علم ریاضی در جامعه چه می دانیم؟

از کاربرد علم ریاضی در جامعه چه می دانیم؟