مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1396 ساعت 17:052017-12-26اجتماعي

فضاهای شهری برای زنان بهتر می شود/تهران چهره ای خشن برای آنان دارد


رییس کمیته زنان خانه احزاب با اشاره به اینکه برای بهتر شدن زندگی زنان تهران با تمام توان کار می کنیم، گفت:تهران چهره ای خشن برای زنان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه راکعی در جلسه کمیته زنان خانه احزاب با اشاره به ضرورت تعیین شاخص های کالبدی مؤثر در امنیت زنان در فضاهای شـهری، اظهار کرد: باید عوامـل مؤثر در امنیت زنان در فضاهای شهری به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: کیفیت معابر، پوشش گیاهی ،روشنایی، مبلمان شهری و همچنین باز یا بسـته بـودن فضـا در احساس امنیت زنان در محیط کالبـدی شـهر تاثیر گذار است.

راکعی با بیان اینکه امنیت اجتماعی و به طور کلی امنیت با فضا و ساخت و ساز شهری ارتبـاط مسـتقیمی دارد، افزود: فضاهای شهری مناسب تا حد زیادی تأمین کننده امنیت و در مقابل، فضای نامناسب زمینه ساز انواع آسیب ها و معضلات اجتماعی است.

رییس کمیته زنان خانه احزاب امنیت را از شاخص های کیفی زندگی در شهرها برشمرد و افزود: امنیت در فضای شهرها منجر به افزایش تعاملات شهروندان می شود، اما محیط های نامطلوب شهری مشـکلات بسـیاری را بـرای تعـاملات شهروندان، به ویژه زنان ایجاد می کند.

مشاور امور زنان شهردار تهران با اشاره به حضور روزافزون زنان در محیط های کار و فعالیت اجتمـاعی، گفت: در فضاهای شهری، تناسب مبلمان شهری، کفپوش ها، طراحی مسیرهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضاهای شهری برای زنان بهتر می شود/تهران چهره ای خشن برای آنان دارد

فضاهای شهری برای زنان بهتر می شود/تهران چهره ای خشن برای آنان دارد