مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1396 ساعت 11:052017-12-04بين الملل

تردید اتحادیه اروپا درباره وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر تیلرسون به اروپا


یکی از مقامات اتحادیه اروپا تاکید کرد، وزیر امور خارجه اروپا که قرار است در چند روز آتی طور اروپای خود را آغاز کند ظاهرا حکمی برای ادامه کار ندارد و این مساله اروپایی ها را مردد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه هیل، این اظهارات این مقام اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده که خبرهایی هفته گذشته دال بر اینکه کاخ سفید برنامه ای را برای برکناری رکس تیلرسون، از سمت وزیر امور خارجه و جایگزین کردن وی با مایک پامپئو، رییس سازمان سیا در نظر دارد منتشر شد.

این مقام اتحادیه اروپا که در روند دیپلماسی با مقامات کاخ سفید شرکت دارد در گزارشی گفت: همزمان با اینکه قرار است تیلرسون به بروکسل بیاید و بیانیه دولتی را در حمایت از اتحادیه اروپا و ناتو ایراد کند، به نظر می رسد هیچ حکمی برای ادامه کار ندارد و تیغه گیوتین تا گردنش آمده است.

وی افزود: این مساله باعث شده که اروپا درست همانند گذشته که نسبت به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مردد بود نسبت به تیلرسون نیز تردیدهایی داشته باشد.

تیلرسون در چند روز آتی به بروکسل، وین و پاریس سفر خواهد کرد تا با فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و دیگر مقامات دیدار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تردید اتحادیه اروپا درباره وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر تیلرسون به اروپا

تردید اتحادیه اروپا درباره وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر تیلرسون به اروپا