مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1396 ساعت 10:452017-11-21اقتصادي

اختصاص 2 هکتار از اراضی کشاورزی بانه به کشت زعفران


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه گفت: دو هکتار از مزارع بخش های ننور و نمشیر جهت کاشت زعفران ایجاد و با نظارت کارشناسان این مدیریت، به بهره وری اولیه رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کریم شریفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وجود گونه های مختلف زعفران وحشی در شهرستان بانه، کشت این گیاه کاملاً سازگار با اقلیم منطقه است و به کشاورزان توصیه می کنیم در راستای تغییر الکوی کشت، با توسعه پرورش زعفران برای افزایش بهره وری زمین های خود گام بردارند.

وی افزود: زعفران یا طلای سرخ گونه ای قانع در زمینه نیاز به آب به شمار می رود که در طول سال تنها دو یا سه بار در اوایل مهرماه به آبیاری نیاز دارد و در اواخر مهر و چند روز از آبان طی سه مرحله برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه میزان بهره وری محصول زعفران را در سال اول را تا 500 گرم در هکتار، در سال دوم تا دو کیلوگرم، در سال سوم الی چهارم تا 6 کیلوگرم و از سال چهارم تا هفتم با کامل شدن برداشت اقتصادی آن، بین 8 تا 10 کیلوگرم بیان کرد.

شریفی مهم ترین مشکلات موجود در زمینه کشت زعفران در حال حاضر را تامین پیاز زعفران و تأمین آب (در پاییز و اوج کم آبی منطقه) ذکر کرد و یادآور شد: پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره برای تأمین و انتقال آب، برق رسانی چاه های آب و مکانیزاسیون کشت پیاز زعفران از جمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 2 هکتار از اراضی کشاورزی بانه به کشت زعفران

اختصاص 2 هکتار از اراضی کشاورزی بانه به کشت زعفران