مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1396 ساعت 16:102017-11-01سياسي

تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر یزد از نگاه یک حقوقدان


حقوقدان و عضو هیئت علمی گروه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه یزد تصمیم شورای نگهبان در مورد عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد را از منظر حقوق عمومی بررسی کرد.

- دکتر مجتبی ملک افضلی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ، در مورد موضوع تعلیق عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد می گوید: در فروردین سال جاری شورای نگهبان طی نامه ای اعلام کرد که تبصره ی اول ماده 26 قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا خلاف شرع است و این تصمیم خود را مستند به یکی از سخنرانی های امام در سال 58 دانست.

چند ماه بعد، انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار شد ولی مجلس وقتی برای نظریه ی شورای نگهبان نگذاشت و نظر را به دلیل ابراز در خارج از مهلت قانونی پیش بینی شده در اصول 95 و 96 قانون اساسی، لازم الاجرا ندانست.

وی که سال ها تجربه مدیریت در سطوح مختلف اداری مجلس شورای اسلامی را داراست، ادامه می دهد: به همین دلیل نیز صلاحیت سپنتا نیکنام در هیئت های مختلف اجرایی و نظارت تایید شد و وی با کسب 22 هزار رای به عنوان یکی از اعضای شورای پنجم شهر یزد از سوی مردم انتخاب شد اما پس از آن با طرح شکایتی از سوی یکی از رقبای وی از فرمانداری یزد به دیوان عدالت اداری، موضوع از سوی یکی از شعب در دستور کار قرار گرفت و قبل از ورود به ماهیت موضوع، دستور موقتی مبنی بر تعلیق عضویت این عضو شورای شهر یزد صادر کرد و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر یزد از نگاه یک حقوقدان

تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر یزد از نگاه یک حقوقدان