مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1395 ساعت 10:362016-11-26سياسي

وزیر بحرینی: بدون عُمان تشکیل اتحادیه می دهیم


یک وزیر بحرینی ضمن اعلام اینکه در نشست آینده اعضای شورای همکاری خلیج فارس طرح موسوم به اتحادیه خلیج [فارس] بررسی می شود، گفت این اتحادیه بدون حضور عُمان تشکیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل گفت: موضع عمان در خصوص اتحادیه خلیج [فارس] را همه می دانند و (برای ما) محترم است اما نباید در این حد متوقف شویم، باید یک اتحادیه ای باشد و شورای همکاری برای کسانی که راغب (به عضویت آن) هستند، باقی است.

البوعینین تأکید کرد: اگر اتحادیه خلیج [فارس] تشکیل شود بسیار پیشرفته تر از شورای همکاری خواهد بود به این معنا که کشورهایی که تمایل به عضویت در این اتحادیه دارند در مرحله پیشرفته تری از همکاری های مختلف سیاسی، اقتصادی و غیره خواهند بود؛ هر کسی می خواهد همکاری کند، پیش بیاید، عمان هم مختار است.

شاید سلطان قابوس تنها رهبر باقیمانده از رهبران کشورهای (حاشیه) خلیج (فارس) باشد که از جمله موسسان شورای همکاری است و سند آن را امضا کرده؛ بدون شک عمان بی نیاز از آن نیست اما نباید به خاطر یک موضع متوقف شویم و من معتقدم همیشه راه حل هایی وجود دارد که می تواند حصول اتحادیه خلیج [فارس] را آسان کند.

وی درباره مانور امنیتی مشترکی که اخیر در بحرین برگزار شد، ایران را دشمن نامید و گفت: قصد ما برای برگزاری این مانور، ایران بود زیرا ما در کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بحرینی: بدون عُمان تشکیل اتحادیه می دهیم

وزیر بحرینی: بدون عُمان تشکیل اتحادیه می دهیم