مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 ساعت 14:402016-05-04اقتصادي

رونمایی از نقشه راه بین دستگاهی برای خروج از رکود


مدیر گروه مدل سازی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از تدوین نقشه راه بین دستگاهی برای خروج از رکود خبر داد و گفت: این نقشه راه در بیست و ششمین همایش سالانه سیاست های پولی ارزی ارایه و امیدواریم در سال 95 عملیاتی شود تا آثار آن در نظام بانکی کشور و معیشت مردم دیده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بازار ایسنا، سیدعلی مدنی زاده مدیر گروه مدل سازی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی" با بیان اینکه، رشد اقتصادی ایران ظرف چند سال اخیر به دلیل مواجهه با رکود بسیار محدود شده، افزود: اقتصاد ایران از سال 90 و ورود به دوران رکود بیش از 20 درصد منقبض شده که منشأ آن نیز افت تولید ناشی از بحث تأمین مالی در بنگاه ها است.

وی تصریح کرد: هر چند نظام بانکی از مهم ترین ارکان تأمین مالی محسوب می شود اما طی این سال ها در بحث تأمین مالی از طریق شبکه بانکی دچار مشکل شده ایم به نحوی که از ابعاد مقدار، نرخ، تخصیص منابع با جیره بندی اعتبار و شکست بازار مواجه ایم؛ البته این امر در گذشته نیز وجود داشته اما هم اکنون وارد تنگنای اعتباری شده ایم.

مدیر گروه مدل سازی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با اشاره به ابعاد مختلف توسعه مالی، گفت: شاخص های توسعه مالی کشور در مقایسه با کشورهای مشابه بسیار پایین است و لازمه رفع این پدیده این است که باید اتفاق جدی برای اصلاح نظام مال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از نقشه راه بین دستگاهی برای خروج از رکود

رونمایی از نقشه راه بین دستگاهی برای خروج از رکود