مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1395 ساعت 09:152016-04-24سياسي

رکورد 8 روزه بررسی بودجه در مجلس نهم


نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته بعد از 8 روز بررسی جزییات بودجه 95 را در صحن علنی مجلس به اتمام رساندند که رکوردی بی سابقه در سرعت بررسی بودجه در مجلس نهم به شمار می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی لوایح بودجه سالیانه پیش از طرح در صحن علنی تا 40 روز زمان پیش بینی شده (10 روز پیشنهادات نمایندگان، 15 روز کمیسیون های تخصصی، 15 روز تا یک ماه کمیسیون تلفیق) و بعد از آن نوبت بررسی لایحه بودجه در صحن علنی می رسد.

زمان بررسی بودجه در صحن علنی مجلس در چهار سال دوره نهم از 13 تا 8 روز متغیر بوده است.

برخی نمایندگان مجلس تعجیل در اتمام رسیدگی به بودجه 95 را معلول بی انگیزگی برخی همکاران خود و پایان دوره مجلس عنوان کرده و معتقدند که نمایندگان در سال های اولیه خدمت خود در مجلس انگیزه بیشتری برای طرح پیشنهادات خود حین بررسی بودجه دارند.

رکورد هشت روزه بررسی بودجه در مجلس نهم در حالی است که سابقه بررسی پنج و شش روزه لوایح بودجه در مجلس هشتم نیز وجود دارد؛ اگرچه سابقه برگزاری دوشیفته و سه شیفته جلسات علنی برای بررسی بودجه و همچنین برگزاری جلسه در روزهای پنج شنبه نیز پیشتر وجود داشته اما در سال جاری از 8 روز بررسی بودجه تنها سه روز جلسه دو شیفته برگزار شد و جلسه مجلس در روز پن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد 8 روزه بررسی بودجه در مجلس نهم

رکورد 8 روزه بررسی بودجه در مجلس نهم