مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آذر 1394 ساعت 11:152015-11-30سياسي

وزیر خارجه یونان: توسعه روابط به تحمل و شکیبایی دو طرف بستگی دارد


وزیر امور خارجه یونان با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی به امنیت منطقه کمک می کند تصریح کرد: توسعه روابط ایران و یونان به تحمل و شکیبایی دو طرف بستگی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، نیکوس کوتزیاس در سخنرانی خود در همایش ایران و یونان؛ فرصتهای کشف نشده، کشور یونان را در سیاست چندجانبه خارجی پرانرژی خواند و گفت: نقطه مهم این سیاست توسعه روابط با ایران است که می تواند در حوزه های فرهنگی، آموزش و توسعه، تحقیقات ، اقتصاد، گردشگری، صنعت دارویی و همچنین انرژی و حمل و نقل فعال باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با وزیر نفت و وزیر راه و ترابری نیز دیدار خواهم کرد.

کوتزیاس به پیشنهادی که به وزیر خارجه ایران داده بود اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما دربرگیرنده همه حوزه های فعالیتی است چراکه ما دارای تاریخ مشترک هزاران ساله هستیم که این گذشته تاریخی بادبان کشتی ای است که روابط ما را به حرکت درمی آورد.

وزیر امور خارجه یونان اقتصاد دو کشور را مکمل یکدیگر دانست و افزود: مهم آن است که سرمایه گذاران و تجاری که امروز در اینجا حضور دارند بتوانند به همکاری ها در چارچوب توسعه روابط اقتصادی دو کشور ثبات ببخشند.

وی خاطرنشان کرد: در سیاست خارجی ایران و یونان می توانیم این چارچوب ها را تأمین کنیم البته توسعه روابط ایران و یونان به تحمل و شکیبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه یونان: توسعه روابط به تحمل و شکیبایی دو طرف بستگی دارد

وزیر خارجه یونان: توسعه روابط به تحمل و شکیبایی دو طرف بستگی دارد