مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 آبان 1394 ساعت 09:502015-11-19بين الملل

انتقاد کمیته حقوق بشر سازمان ملل از عملکرد دولت میانمار در قبال مسلمان این کشور


کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل از میانماربه دلیل عملکردش در قبال اقلیت مسلمان این کشور انتقاد کرده و از این کشور جنوب شرق آسیا خواست قوانین شهروندی خود را تغییر دهد تا روهینجاها بتوانند تابعیت کامل بدست آورند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش نویس قطعنامه غیر الزام آوری که کشورهای اروپایی ، آمریکا و دیگر کشورهای غربی آن را تهیه کرده بودند در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که بر موضوع حقوق بشر تمرکز دارد به طور اجماع تصویب شد.

در این قطعنامه آمده است: شورا نگرانی جدی خود را از وضعیت روهینجاها در استان راخین و دیگر اقلیت هایی که در معرض به حاشیه رانده شدن و نقض مداوم حقوق بشر و بدرفتاری هستند، اعلام می دارد.

کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در این قطعنامه همچنین از دولت میانمار درخواست کرده است از حقوق بشر و آزادی های اساسی همه شهروندان ازجمله اعضای اقلیت روهینجا محافظت کند.

در این قطعنامه همچنین تاکید شده است روهینجاها باید از شهروندی کامل و حقوق مرتبط با آن در میانمار برخوردار باشند.

در این قطعنامه همچنین از تحولات مثبت در میانمار از جمله اصلاحات سیاسی و اقتصادی و دموکراتیک شدن این کشور استقبال و درخواست شده تا تمامی نهادها از جمله ارتش تحت یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد کمیته حقوق بشر سازمان ملل از عملکرد دولت میانمار در قبال مسلمان این کشور

انتقاد کمیته حقوق بشر سازمان ملل از عملکرد دولت میانمار در قبال مسلمان این کشور