مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آبان 1394 ساعت 00:452015-10-25سياسي

«محرم سازی» مدارس دخترانه به کجا رسید؟


از سال 1374 طرح هایی در جهت فراهم سازی محیط مدارس برای حضور راحت تر دختران طراحی شد.

طرح اولیه توسط مجلس پنجم با عنوان «محرم سازی محیطهای آموزشی» ارائه و در آن بر استتار مدرسه، - از سال 1374 طرح هایی در جهت فراهم سازی محیط مدارس برای حضور راحت تر دختران طراحی شد.

طرح اولیه توسط مجلس پنجم با عنوان محرم سازی محیطهای آموزشی ارائه و در آن بر استتار مدرسه، افزایش ارتفاع دیوار و محرم سازی تاکید شد.

طرحی که با شرایط روحیه دختران و نیازهای زیباشناختی و نحوه جامعه پذیری آنان هماهنگ و همسو نبود و به همین دلیل در بدو امر مسکوت ماند.

پس از آن، برنامه جایگزین متناسب سازی فضاهای آموزشی و پرورشی دختران مطرح شد که مبنای توجه را بر نیازهای مخاطب، اهمیت قائل شدن به آنها، فراهم سازی محیط برای کسب مهارت ها و آمادگی برای ورود به محیط های اجتماعی قرار داد.

در سال 91 بود که معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد در راستای اجرای طرح متناسب سازی مقرر شده است در طراحی مجتمع های آموزشی و پرورشی شهری، ساختمان های جدید به گونه ای احداث شوند که ساختمان های اطراف اشرافی به مدرسه نداشته باشند و این الزام برای مجتمع ها به گونه ای در دستور العمل عنوان شده که محرم سازی مدارس در معماری و فنی مهندسی ساختمان قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«محرم سازی» مدارس دخترانه به کجا رسید؟

«محرم سازی» مدارس دخترانه به کجا رسید؟