مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مهر 1394 ساعت 12:352015-10-12اقتصادي

تورم تک رقمی در شرایط رکودی خطرناک است


یک اقتصاددان با بیان اینکه اصرار آقای روحانی بر تک رقمی شدن تورم با اعمال سیاست های انقباضی در شرایط رکودی خطرناک کشور، عاقلانه نیست، گفت: این به معنی تداوم کاهش تولید در مقایسه با سال 90 است که خود را به صورت ظرفیت های خالی صنایع نشان می دهد.

- علی دینی ترکمانی در گفت وگو با تسنیم در واکنش به اصرار رییس جمهور بر تک رقمی شدن تورم با اعمال سیاست های انقباضی پولی، اظهار کرد: اقتصاد کشور در سال های 91 و 92 ، در مجموع 9 درصد رشد منفی داشته است.

درصورتی که درسال 93 رشد اقتصاد کشور 1 تا 2 درصد باشد، با داشتن رشد 3 درصدی در سال جاری و سال آینده در سال 96 به وضع تولید سال 90 بازخواهیم گشت.

وی تاکید کرد: با رفع تحریم ها منابع جدید یا منابع بلوکه شده به اقتصاد کشور بازخواهد گشت و سرعت رشد اقتصادی را تسریع می کند اما بنده فکر می کنم که بر خلاف انتظار رشد 3 درصدی امسال، رشد اقتصاد کشور حداکثر 1 تا 2 درصد خواهد بود.

سال 96 تازه به رشد اقتصادی سال 90 می رسیم عضو هیئت علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی یادآور شد:ادامه این شرایط تداوم کاهش تولید در مقایسه با سال 90 است که خود را به صورت ظرفیت های خالی صنایع کوچک و صنایع بزرگ نشان می دهد.

دینی ترکمانی با بیان اینکه برای خروج از وضعیت فعلی باید هدف گذاری اشتغال را به هدف گذاری تورم اولویت داد، تصریح کرد: آق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورم تک رقمی در شرایط رکودی خطرناک است

تورم تک رقمی در شرایط رکودی خطرناک است