مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مرداد 1394 ساعت 11:252015-08-01سياسي

معاون وزیر دادگستری: نهادهای متولی به ظیفه خود در قبال کودکان کار عمل کنند


معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری گفت: نهادهای متولی رسیدگی به امور کودکان کار و خیابانی به وظایف خود عمل کنند.

عبدالعلی میرکوهی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: یکی از مهمترین مسایل جامعه امروز رسیدگی به امور زندگی و معیشتی کودکان خیابانی و کار است که بسیاری از آنها بی سرپرست هستند.

وی با بیان اینکه نهادهای مختلفی در حال حاضر درگیر مساله کودکان خیابانی و کار هستند، ادامه داد: مرجع ملی حقوق کودک در وزارت دادگستری، تعهدات حقوقی کودکان را در مجامع داخلی و بین المللی پیگیری می کند.

میرکوهی وقوع جرم را مساله دیگری که کودکان خیابانی و کار با آن درگیر هستند برشمرد و افزود: اگر کودکان خیابانی دچار جرم شوند مراجع قضایی به پرونده آنان رسیدگی می کنند و در صورت محکومیت، طفل به کانون های اصلاح و تربیت ارجاع خواهد شد.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری با اشاره به سایر نهادهای قانونی پیگیر مشکلات کودکان خیابانی، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر امور شغلی و سازمان بهزیستی و شهرداری هم به عنوان متولیان جمع آوری و نگهداری کودکان بی سرپرست و خیابانی، درگیر کار هستند.

وی ادامه داد: هر سال بودجه مشخصی برای نگهداری کودکان خیابانی تخصیص داده می شود که با برنامه ریزی دقیق می توانیم بسیاری از مسایل را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر دادگستری: نهادهای متولی به ظیفه خود در قبال کودکان کار عمل کنند

معاون وزیر دادگستری: نهادهای متولی به ظیفه خود در قبال کودکان کار عمل کنند