مطالب مرتبط:
روزگار سیاه زنی که اسیر وسوسه های شیطانی شد
چرا روزگار نزولی بورس پایان نمی یابد؟
روزگار غریب مهناز افشار، برزو و اشکان و ...
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1403 ساعت 10:502024-05-26سياسي

روزگار سخت اخراجی ها


ممکن است یک بازیگر، فیلمساز یا حتی یک مجری تلویزیونی بخواهد جایگاه و شأنی متفاوت از آن چیزی که در ایران داشته را در جایی دیگر از این کره خاکی تجربه کند و فی نفسه، - این خواسته محل اشکال نیست.

اما ایراد از جایی شروع می شود که همین مهاجرت کرده ها، متصل به جریانات سیاسی در خارج از مرزها می شوند و بیش از آنکه آرتیست باشند آرام آرام تبدیل به کاراکتر یا ابزارهای سیاسی شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرهیختگان نوشت: ادعای مصلح اجتماعی بودن و داشتن ایده هایی به نفع جامعه ایران، نمی تواند دلیل محکمی باشد بر اینکه درگیر جریانات سیاسی مسلط در خارج مرزها نشوند.

عمده شهرت این جماعت به واسطه اعتباری است که با حضور در پهنه ایران فرهنگی به دست آمده و اگر بخواهند خارج از این چهارچوب نقش آفرینی کنند باید زمینه های هویتی جدیدی برای خودشان فراهم کنند که در اغلب موارد ناکام خواهند شد و روزگار سختی برایشان به ارمغان خواهد آورد.

آنها مجبورند برای کسب اعتباری مجدد در بزنگاه های مختلف، خود و برندشان را خرج کنش های سیاسی و اجتماعی کنند اما در این نقطه با چالش اساسی مواجه خواهند شد و آنها را دچار خطاهای شناختی نسبت به شرایط داخلی ایران می کند.

به نمونه اخیری که برای گلشیفته فراهانی پیش آمد، نگاه کنید.


برچسب ها: سیاسی - ایران - شوند - ایران فرهنگی - مرزها - نقش آفرینی - فرهیختگان
آخرین اخبار سرویس:

روزگار سخت اخراجی ها

روزگار سخت اخراجی ها