مطالب مرتبط:
تولید باتری های الماسه با عمر 90 سال!
یه عمر اشتباه همبر می خوردیم /این دستور جدید رو حتما یکبار امتحان کنید
بهترین بازی عمر یک استقلالی شیرین ترین آن نبود!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1403 ساعت 12:402024-05-25سياسي

رباعی نویافته ای از عمر خیّام


سید علی میرافضلی از یافتن رباعی ای از خیام خبر داد که تاکنون در هیچ متن دیگری به نام خیام دیده نشده و در این باره گفته است: « با توجه به قدمت سند (قرن هفتم ق) و چهارقافیه ای بودن رباعی و لحن و موضوع آن، - سید علی میرافضلی از یافتن رباعی ای از خیام خبر داد که تاکنون در هیچ متن دیگری به نام خیام دیده نشده و در این باره گفته است: با توجه به قدمت سند (قرن هفتم ق) و چهارقافیه ای بودن رباعی و لحن و موضوع آن، احتمال آنکه رباعی سروده خیّام باشد وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،سید علی میرافضلی، شاعر و رباعی پژوه در کانال چهار خطی (رباعی فارسی، به روایت: سید علی میرافضلی) در این باره نوشته است: دوست پژوهشگرم جناب حسین کیا مرا به دستنویس کهنی از محاسن الکلام مرغینانی رهنمون شدند که در ظَهر آن، دو بیت عربی و یک رباعی به اسم خیّام درج شده است.

دستنویس مذکور به شماره 159 در کتابخانه حاجی بشیرآقا (ایوب) ترکیه نگه داری می شود.

بخش اول این نسخه حاوی محاسن الکلام در علم بدیع به زبان عربی است و در صفحه عنوان از تصنیفات الشیخ الامام ابوالحسن نصر بن الحسن المرغینانی رحمه الله دانسته شده است.

این ابوالحسن نصر مرغینانی از ادبای اوایل قرن پنجم هجری بوده است و رادویانی در ترجمان البلاغه و رشید وطواط در حدایق السحر از کتاب او بهره بُرده اند.


برچسب ها: سید علی میرافضلی - رباعی - سید علی - خیام - دیگری - موضوع - کتابخانه
آخرین اخبار سرویس:

رباعی نویافته ای از عمر خیّام

رباعی نویافته ای از عمر خیّام