مطالب مرتبط:
نشست برخی ساختمان ها ریشه در نقصان خدمات آزمایشگاهی دارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 خرداد 1403 ساعت 05:302024-05-21اقتصادي

ریشه های ثروت و نابرابری


گالور نشان می دهد در طول تاریخ بشر تغییرات فناورانه بی وقفه در جریان بوده است، اما در قرن های هجدهم و نوزدهم در بخش هایی از شمال اروپا به نقطه واگشت رسیدیم.

- اودد گالور؛ استاد اقتصاددانشگاه براون با ارائه نظریه رشد یکپارچه ، تجربه رشد اقتصادی بشریت در بلندمدت را توضیح می دهد.

اگر با دید درازمدت به تاریخ اقتصادی جهان نگاه کنیم، بی درنگ دو پدیده قابل توجه خودنمایی کرده و ما را به دیدن تاریخ اقتصادی در دو مرحله هدایت می کند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازدنیای اقتصاد، نخست اینکه در بیشتر تاریخ ثبت شده بشری استانداردهای زندگی کمابیش یکسان بوده است، اما طی دو قرن اخیر شاهد افزایش شدید سطح زندگی بشر بوده ایم.

تصویر ماهواره ای شبه جزیره کره و نورهای شبانه، 2012 در مرحله بسیار طولانی موسوم به دوره مالتوسی، هرگونه افزایش درآمد ناشی از تغییر فناوری و انطباق و سازگاری فرهنگی خیلی زود با افزایش جمعیت خنثی شده و درنتیجه میانگین استاندارد زندگی معمولا به سطوح نزدیک به حداقل معیشت عقبگرد می کرد، بنابراین اگرچه فناوری ها به تدریج پیشرفت کردند، اما دستاوردهای فناوری از حیث افزایش درآمد سرانه قابل مشاهده نبوده است؛ به استثنای دوره های زمانی کوتاه قبل از اینکه رشد جمعیت، منابع و امکانات افزایش یافته را می بلعید.


برچسب ها: اقتصادی - تاریخ - افزایش - تصویر ماهواره ای - شبه جزیره کره - افزایش جمعیت - افزایش درآمد
آخرین اخبار سرویس:

ریشه های ثروت و نابرابری

ریشه های ثروت و نابرابری