مطالب مرتبط:
جزییات برگزاری کنسرت های جدید/ علیرضا طلیسچی، مسیح و آرش و...
تصاویر جدید از سریال پرویز شیخ طادی با بازی آرش مجیدی
جزییات برگزاری کنسرت های جدید : از علیرضا طلیسچی تا مسیح و آرش و...
آرش مجیدی در مسیر تلویزیون
راهبرد ایران در پشتیبانی از جریان مقاومت با تغییر افراد تغییر نخواهد کرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1403 ساعت 19:402024-05-26اقتصادي

سهم ایران از میدان گازی آرش


مناقشه ایران و کویت بر سر میدان آرش از سال گذشته دوباره از سر گرفته شده و مقامات این دو کشور، واکنش های مختلفی درباره این موضوع داشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دنیای اقتصاد، نزاع جدید دو کشور در خصوص میدان گازی آرش با صحبت های مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در تیر ماه سال جاری شروع شد.

خجسته مهر گفت: هم اکنون میدان نفتی مشترک تعیین تکلیف نشده ای بین ایران و عربستان وجود ندارد، از سوی دیگر با توجه به احیای روابط بین دو کشور کار های مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه آغاز شده است.

آمادگی کامل برای آغاز حفاری در میدان مشترک نفتی آرش وجود دارد و منابع قابل توجهی را برای اجرای طرح توسعه این میدان در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب کرده ایم و با آماده شدن شرایط، حفاری را در میدان آرش آغاز می کنیم.

این صحبت ها موضع گیری مقامات کویتی را به همراه داشت.

سعدالبراک، وزیر نفت کویت با بیان اینکه از ادعای ایران در خصوص بهره برداری از میدان آرش غافلگیر شده است گفت: ما به طور قاطع فعالیت های ایران در اطراف میدان گازی فراساحلی الدوره را رد می کنیم.

در آذرماه سال قبل نیز کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان چهل و چهارمین نشست خود در دوحه قطر ادعاهای خود درخصوص پرونده میدان گازی آرش را تکرار کردند.


برچسب ها: میدان - شرکت ملی نفت ایران - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران - ایران - شرکت ملی نفت - مدیرعامل شرکت ملی نفت - میدان گازی
آخرین اخبار سرویس:

سهم ایران از میدان گازی آرش

سهم ایران از میدان گازی آرش