مطالب مرتبط:
رهبر انقلاب: شرح خدمات آقایان رییسی و امیر عبداللهیان یک داستان طولانی و مفصل است / تشییع باشکوه نشان داد ملت ایران زنده است
رشفورد، داستان یک سقوط آزاد
نمایی زیبا از یک زمین فوتبال در نزدیکی دریا در ریزه ترکیه / فیلم
داستان زندگی امام (ره) در «زیر درخت سیب»
یه دریا پر از کولرگازی اسپلیت + فیلم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1403 ساعت 00:202024-05-25فرهنگي

داستان تابوتی که در دریا گم شد


تصور بر این است که بسیاری از آثار تاریخی ارزشمند مصر باستان جایی در موزه های مشهور نقاط مختلف جهان به نمایش گذاشته شده اند یا در مقبره ها و هرم ها جا خوش کرده اند، - اما به نظر می رسد تابوت یکی از فرعون های مشهور مصر از مدت ها قبل در اعماق دریا محبوس شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال 1837 میلادی، ریچارد ویلیان هاوارد وایس ـ افسر ارتش بریتانیا ـ از باروت و دینامیت برای ایجاد گذرگاهی به درون هرم منکورع (Menkaure)، کوچکترین هرم در بین اهرام جیزه استفاده کرد.

با اینکه روش تهاجمی که به کار گرفته بود، خشم همکارانش را به دنبال داشت، اما وایس موفق شد به تالار خاکسپاری اصلی هرم، یعنی محل نگهداری یک تابوت دان بزرگ از جنس بازالت راه پیدا کند.

آرت نت به رمزگشایی معمای منکورع پرداخت و نوشت: روی این تابوت دان نوشته های هیروگلیف حکاکی نشده بود، با این حال وایس امیدوار بود که این تابوت دان به فرعون منکورع تعلق داشته باشد.

این تابوت از هرم، خارج و به کشتی بادبانی به نام بئاتریس منتقل و برای انجام تحقیقات بیشتر راهی موزه بریتانیا در لندن شد، اما بئاتریس هرگز به انگلستان نرسید.

این کشتی در مسیر رسیدن به انگلستان ناپدید شد و بار ارزشمند آن هرگز دیده نشد.


برچسب ها: تابوت - ارتش بریتانیا - آثار تاریخی - مشهور - فرعون - اعماق دریا - مصر باستان
آخرین اخبار سرویس:

داستان تابوتی که در دریا گم شد

داستان تابوتی که در دریا گم شد