مطالب مرتبط:
شروع جهاد آبرسانی در دولت مردمی انجام شد
احیای معادن کوچک مقیاس در دولت مردمی
دولت چهاردهم از چه زمانی شروع به کار می کند؟
شروع ثبت نام دریافت هدیه ویژه 2 میلیونی دولت برای مردم
دولت چهاردهم از چه زمانی شروع به کار می کند؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1403 ساعت 07:502024-05-26سياسي

شروع جهاد آبرسانی در دولت مردمی انجام شد


تامین آب سالم و بهداشتی در مناطق روستایی یکی از دغدغه های سید ابراهیم رییسی در دولت مردمی بود، دغدغه ای که تا به امروز کام 5000 روستا را سیراب کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در حالی 1000 روز از عمر دولت مردمی می گذرد که این دولت یادگاری های زیادی را برای این کشور به ارمغان گذاشت که یکی از مهم ترین آن ها تامین آب شرب سالم و پایدار برای مناطق روستایی بود؛ در ابتدای دولت سیزدهم، 10 هزار روستا برای تامین آب شناسایی شد و مقرر شد که در طول این دولت، از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شوند.

باتوجه به تاکید رییس جمهوری بر این حوزه تا کنون  نزدیک به 50 درصد این پروژه پیش رفته و اکنون 5000 روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.

در این بین خیرین نیز نقش ویژه ای داشتند به طوری که احداث تاسیسات آبرسانی 631 روستا از 5000 روستایی که تا کنون مورد توجه قرار گرفته اند توسط خیرین انجام شده است.

درحال حاضر مجمع خیرین آبرسان در 14 استان ثبت و تشکیل شده و انعقاد تفاهم نامه با خیرین و صنایع و نهادهای انقلابی برای مشارکت در  طرح آب رسانی به 2300 روستا تاکنون انجام شده است.

جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که یا فاقد آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی هستند؛ طرحی که به وسعت روستاهای ایران برای رفع تشنگ


برچسب ها: روستا - مناطق روستایی - دولت - تامین آب - روستایی - آب شرب سالم - آب شرب
آخرین اخبار سرویس:

شروع جهاد آبرسانی در دولت مردمی انجام شد

شروع جهاد آبرسانی در دولت مردمی انجام شد