مطالب مرتبط:
انتخابات انگلیس و افول محافظه کاران
انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری؛ کدام شخصیت ها به میدان می آیند؟ رقابت فتاح و قالیباف چقدر محتمل است؟ از احمدی نژاد چه خبر؟
کاندیداهای احتمالی انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری 1403
انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری؛ کدام شخصیت ها به میدان می آیند؟ رقابت فتاح و قالیباف چقدر محتمل است؟ از احمدی نژاد چه خبر؟
انتخابات انگلیس/ قدرت 14 ساله محافظه کاران به پایان می رسد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 خرداد 1403 ساعت 17:252024-05-24سياسي

انتخابات زودهنگام بی سابقه انگلیس


برگزاری انتخابات زودهنگام در برهه ای که حزب محافظه کار در نظرسنجی ها به مراتب از حزب کارگر عقب تر است می تواند به عنوان یک استراتژی مخاطره آمیز برای حزب او به حساب آید.

- به تابناک به نقل از یورونیوز، ایجاد توازن بین استمرار و تغییر همواره به عنوان یکی از شاخصه های سیاست ورزی در بریتانیا بوده است، اما در صورت شکست حزب محافظه کار و تغییر دولت به نفع حزب کارگر، این بار بریتانیا دوره ای را تجربه خواهد کرد که نزدیک به 2 قرن اخیر بی سابقه است.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، روز چهارشنبه تاریخ برگزاری انتخابات سراسری را برای 4 ژوییه (14 تیر) تعیین کرد و گفت که بریتانیایی ها می توانند آینده خود را در این رای گیری انتخاب کنند؛ هر چند که انتظار می رود حزب متبوع او یعنی حزب محافظه کار پس از 14 سال در درست داشتن قدرت، این بار از حزب اپوزیسیون کارگر شکست بخورد.

با پایان دادن به ماه ها گمانه زنی درباره زمان رأی گیری جدید، ریشی سوناک 44 ساله روز چهارشنبه در مقابل دفتر نخست وزیری بریتانیا در خیابان داونینگ در زیر باران شدید ایستاد و اعلام کرد که انتخابات را زودتر از حد انتظار برگزار می کند.

سوناک در این باره گفت: من امروز با پادشاه درخصوص انحلال پارلمان صحبت کردم.


برچسب ها: حزب محافظه کار - انتخابات زودهنگام - بریتانیا - برگزاری انتخابات - محافظه کار - انتخاب - انتخابات
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات زودهنگام بی سابقه انگلیس

انتخابات زودهنگام بی سابقه انگلیس