مطالب مرتبط:
چرا کارگران نفتی هم مهاجرت می کنند؟
مهاجرت به کارگران نفتی هم رسید
چرا کارگران نفتی هم مهاجرت می کنند؟
چرا کارگران نفت مهاجرت می کنند؟
مهاجرت نیروی کار ماهر از صنعت نفت/ فرش قرمز کشورهای حوزه خلیج فارس برای کارگران ایرانی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1403 ساعت 17:102024-05-26اقتصادي

مهاجرت به کارگران نفتی هم رسید


عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی درباره افزایش مهاجرت نیروی کار صنعت نفت اظهار داشت: وقتی همه هزینه ها و پارامترها بر اساس نوسانات دلار محاسبه می شود از کسی که بر اساس ریال و عدد ناچیزی درآمد دارد؛ - نمی توان انتظار داشت که در برابر وسوسه حقوق بالا در کشورهای دیگر مهاجرت نکند.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با اشاره به خسارت غیرقابل جبران مهاجرت نیروی کار نفتی گفت: یک کارگر فنی و نیروی ماهر در کشور حداقل تا سن 25 سالگی تحصیل و 5 تا 10 سال هم حرفه ای گری کرده و تجربه اندوزی می کند تا نیروی ماهر باشد یعنی به ازای فرار مغز و نیروی ماهر 35 سال عمر را از دست می دهیم.

آرش نجفی در گفت وگو با ایلنا، درباره افزایش مهاجرت نیروی کار صنعت نفت اظهار داشت: وقتی همه هزینه ها و پارامترها بر اساس نوسانات دلار محاسبه می شود از کسی که بر اساس ریال و عدد ناچیزی درآمد دارد؛ نمی توان انتظار داشت که در برابر وسوسه حقوق بالا در کشورهای دیگر مهاجرت نکند.

وی افزود: مدیر درجه یک ماهانه حدود 1700 دلار حقوق دریافت می کند اما همین مدیر ارشد در معمولی ترین شرکت های دنیا 5 هزار دلار حقوق دریافت می کند، وقتی معیشت و ارزاق را مقایسه می کنیم با شهری مثل دبی یکی است یعنی هزینه های دو کشور یکسان و درآمدها بسیار متفاوت و یک‍ چهارم امارات است و همین باعث می شود از پرستا


برچسب ها: عضو کمیسیون انرژی - نیروی - مهاجرت - نیروی کار - اتاق بازرگانی - کمیسیون انرژی - نوسانات دلار
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت به کارگران نفتی هم رسید

مهاجرت به کارگران نفتی هم رسید