مطالب مرتبط:
بلاروس: آمریکا مقصر درگذشت رییسی است / روسیه: امیدوار به تداوم همکاری با ایران هستیم
پوتین: همکاری های روسیه در مسائل کلیدی با ایران ادامه می یابد
تمایل شورای همکاری خلیج فارس برای همکاری با ایران
آیت الله خاتمی: شهید رییسی فرزند ایران بود | دلمان سوخت چرا دیر او را شناختیم
اردوی مشترک پنجگانه نیروهای مسلح ایران و روسیه در اصفهان برگزار می شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1403 ساعت 13:052024-05-25سياسي

کارنگی پولتیکا : چرا ادامه همکاری ایران و روسیه اجتناب ناپذیر است؟


در نظم ژئوپلتیکی در حال تغییر جهان همکاری ایران و روسیه برای هر دو کشور اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و این همکاری قائم به اشخاص نیست.

- در نظم ژئوپلتیکی در حال تغییر جهان همکاری ایران و روسیه برای هر دو کشور اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و این همکاری قائم به اشخاص نیست.

با وجود درگذشت سید ایراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران که در دوران 3 ساله تصدی مسند ریاست جمهوری در قالب سیاست نگاه به شرق روابط ایران را با قدرت های غیرغربی به ویژه روسیه توسعه داد، اما باید دانست که پویایی روابط ایران و روسیه در نظم ژئوپلتیکی در حال تغییر جهان، وابسته به یک فرد نیست و موضوعی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، نشریه کارنگی پولتیکا با نگارش مقاله ای به قلم نیکیتا اسماگین در این باره نوشت: عوامل اقتصادی، سیاسی و نظامی زیادی وجود دارد که مسکو و تهران را به هم نزدیک می کند و در این میان افراد نقش تعیین کننده ای ندارند.

مهم نیست که درگذشت غیرمنتظره سید ابراهیم رییسی در سانحه سقوط بالگرد چه تاثیری در تغییر سیاست های ایران به دنبال داشته باشد، اما تغییر مسیر سیاست (خارجی) ایران در پی رییسی بعید به نظر می رسد.

  در ساختار قدرت و قانون اساسی ایران رییس جمهوری دومین فرد در هرم قدرت محسوب می شود و ایران یک کشور مبتنی بر دیکتاتوری شخصی ن


برچسب ها: همکاری ایران و روسیه - ایران و روسیه - ایران - همکاری - روسیه - رییس جمهوری اسلامی ایران - جمهوری اسلامی ایران
آخرین اخبار سرویس:

کارنگی پولتیکا : چرا ادامه همکاری ایران و روسیه اجتناب ناپذیر است؟

کارنگی پولتیکا : چرا ادامه همکاری ایران و روسیه اجتناب ناپذیر است؟